De kracht van een reclamecampagne

Tuesday, August 07, 2007

Wat is de kracht van de Postbank? Ik denk niet hun timing voor reclamecampagnes... Meerdere banken komen wel eens in het nieuws met it-problemen (creditcard gegevens verloren, mailtjes van kwaadwillenden die de wachtwoorden voor internetbankieren opvragen, etc.). Maar de site van de Postbank lijkt wel erg veel te kampen met problemen. Vanmorgen lag mijnpostbank.nl er weer eens uit. Nu ben ik zelf geen klant bij de blauwe leeuw, maar ik kan me toch voorstellen dat dit redelijk vervelend is. Gelukkig zijn we de tijd voorbij dat de Postbanksite 's nachts onbereikbaar was (waarom hadden we internetbankieren ook al weer?? Oh ja, omdat we overdag geen tijd hadden!).
Enfin, it kan nu eenmaal lastig zijn. Maar moet je dan een campagne beginnen met als titel De kracht van internet? En moet je dan in die campagne het hebben over overschatting van die kracht? Is dat een vorm van zelfreflectie of ontkenning. 'Nee hoor mensen, wij hebben alles onder controle. Wij kennen het internet als geen ander. Alleen geen idee hoe we een site online houden...' Misschien belangrijker: wie moet er op het matje komen? De it-manager, of het reclamebureau?