Knipselkoning de eerste!

Tuesday, July 17, 2007

Vraag tien PR-mensen naar de taak waar ze het meest tegenop zien, en negen van tien keer hoor je: knipselen. Oftewel het bijhouden van geplaatste artikelen over je klanten. Nu is dat proces bij veel PR-bureaus aardig geautomatiseerd, maar zelfs het printen, verzamelen en inbinden van artikelen is voor velen van ons al klus die lastig is in te passen in onze overvolle agenda’s. Bij de Vierdaagse is het knipselen een instituut op zich. Er is hier een heuse Knipselkoning die alle artikelen dagelijks bijhoudt: Gerhard.
En dat bijhouden van de knipsels is hier een dagtaak. Hoezo geautomatiseerd… ’s Morgens maakt Gerhard zijn dagelijkse loop om alle ochtendbladen te kopen en gaat vervolgens druk in de weer met schaar en lijm om er een prachtig overzicht van te maken voor de vrijwilligers van de Vierdaagse. Het resultaat: een échte knipselkrant! Veel journalisten hebben een jarenlange relatie met Gerhard en brengen hem de knipsels die hij hier in Nijmegen niet kan krijgen. Zo kreeg hij gisteren een artikel uit een Curaçaos dagblad Amigoe.

Omdat het mij niet geautomatiseerd genoeg kan zijn, had ik via Whizpr geregeld dat in ieder geval de artikelen die op websites verschijnen over de Vierdaagse, automatisch (jaja) in mijn e-mailbox zouden komen. Handig dacht ik. Maar is dat wel wat de Vierdaagse wil? Gerhard lacht als ik met een printje van het AD kom aanlopen: ‘de mensen willen graag een ECHT artikel lezen’. En dat betekent dat Gerhard dat extra ommetje loopt naar de kiosk om dat voor ze te regelen. En zeg nou zelf, waar kom je dat nog tegen, dat schoonheid van dingen VOOR het gemak gaat. Gerhard staat voor mij dan ook symbool voor de Vierdaagse: 100% inzet, niet omdat het moet, maar omdat het zoveel plezier oplevert. Was het elke dag maar Vierdaagse.

Labels:

1 Comments: 1

At 3:28 PM3:28 PM , Blogger Erik said... Blogger Erik

Ik voel een Gerhard-fanclub opkomen!
Wat doet hij de rest van het jaar?Ik voel een Gerhard-fanclub opkomen!
Wat doet hij de rest van het jaar?

  

Post a CommentPost a Comment

<< Home