Nijmegen maakt zich op voor Vierdaagse

Sunday, July 15, 2007

Zondagavond 15 juli, half 8 ’s avonds. Buiten is het 30 graden, in het perscentrum zo’n 40 schat ik…De voorbereidingen voor de Vierdaagse zijn in volle gang. De eerste Blarenbode is verschenen (interne nieuwsbrief voor de 260 Vierdaagse vrijwilligers), Kyonne is op pad met SBS6 en de weerman Jules Geirneardt voor een reportage over de weerstations die op de parcoursen zijn geplaatst en ik typ de laatste stukjes voor de website met nieuws voor wandelaars. De dag begon met overleg van de Communicatie-ploeg en een plenaire vergadering met alle vrijwilligers, die afgesloten werd met het Vierdaagse lied (?) waarvan Kyonne en ik GELUKKIG de tekst toevallig bij ons hadden. Als de verbondenheid er nog niet was, dan issie er nu zeker!. Met alle vrijwilligers zijn we vervolgens gaan BBQ-en en borrelen om een goede week in te luiden.

Morgen zal Nijmegen langzaam vollopen met wandelaars, zo’n 42.000. Ik kijk nog even naar buiten naar de lege tenten en lege rijen lange tafels en banken en kan me de drukte en hectiek eigenlijk nog niet heel goed voorstellen die hier later deze week zal plaatsvinden.
Volgens ingewijden dreunen we hier vanaf dinsdag de tent uit...oh...Nog maar even in alle rust een stukje voor de site typen, voordat Wipneus en Pim en duizenden wandelaars de boel onveilig gaan maken op de WedRen ;-).




Labels: