Brrr...

Thursday, July 19, 2007

Zwaar onderkoeld inmiddels weer terug op het perscentrum. Vanochtend om 02.30 ging mijn wekkertje en om 03.30 uur mochten we het zwaarbeveiligde Camp Heumensoord in Nijmegen betreden. Dit is het kamp waar alle 3.896 militairen die aan de Vierdaagse deelnemen zijn gelegerd, bestaande uit 63 nationaliteiten.

Elke ochtend stellen al deze militairen zich in groepen op voor de uitgang van het kamp voor de afmars en brengen zij al lopend een salut aan de aanwezige hoge heren van de diverse detachementen. Dit alles ging vandaag onder muzikale begeleiding van het Heeresmusikkorps 1 uit Hannover (DLD). Geweldig om een keer mee te maken alleen duurde het tot 06.30 voordat de laatste groep voorbij was! Typisch trouwens dat de laatste groep bestond uit militairen van Curaçao. Poko, poko… Maar gelukkig was één van de militairen zo aardig zijn jack aan mij te lenen zodat ik het iets minder koud had. Na afloop kwam hij nog met de geweldige tekst dat ik het jack wel wat langer mocht lenen als ik hem maar wel persoonlijk terug zou brengen, duuhhhh…

Inmiddels dus weer terug op het perscentrum met de 3e wandeldag voor de boeg. En een trui van Albron gescoord aangezien ik het maar niet warm krijg. Deze breng ik vanzelfsprekend ook netjes terug... Vandaag gaat de route over Groesbeek en Berg & Dal met de gevreesde Zevenheuvelenweg. Jules, onze weerman, loopt vandaag ook wat stukken mee. Wat een bikkel! Maar de voorspellingen zijn geweldig dus hij heeft wel een goede dag uitgezocht.

Verder vandaag alweer de laatste persconferentie met een afsluitende, hoe kan het anders, persborrel! Maar nu eerst maar eens aan de slag en proberen wakker te blijven!

Labels: