Going Google on the Highway

Wednesday, August 05, 2009


Ik had er al over gelezen, maar vandaag toen ik mijn eerste autotrip maakte op Highway 101 zag ik het in het echt: een billboard van Google. Het bedrijf is onder de naam 'Going Google' voor het eerst in haar geschiedenis een old school reclamecampagne gestart. De campagne is gericht op het winnen van gebruikers voor Google Apps, de zakelijke oplossingen die rechtstreeks concurreren met Microsoft Office en IBM’s Lotus Notes.

De billboards zijn geplaatst in en rond vier grote Amerikaanse steden, waaronder mijn tijdelijke home town San Francisco. Gedurende een maand laten de borden iedere dag een andere boodschap zien over Google Apps. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal precies kon lezen wat er stond, want was er te snel voorbij. Misschien bij deze dan een idee voor nog een simpel medium om de autorijdende massa te bereiken: de Google Apps bumpersticker. Google Apps: stick to it!

Labels: ,