Online en offline 2.0

Tuesday, July 28, 2009

Jeff Jarvis jubelt erover in zijn boek 'What would Google do' (ofwel WWGD): de wereld verandert door het internet, middlemen verdwijnen en alleen organisaties die een platform bieden waar wij kunnen halen wat we nodig hebben, overleven deze klimaatverandering. De rest volgt het lot der dinosauriƫrs.

Online zijn er voorbeelden te over die deze visie ondersteunen en vallen de platform-wannabees over elkaar heen. Interessant om te zien en ook somewhat stressfull, want welke van deze start-ups wordt de nieuwe Twitter? Ik wil toch wel een beetje early adopter zijn, want te jong om op Woodstock te zijn geweest en een van de laatste gebruikers van de Walkman, dus ik heb iets in te halen. Vrij neurotisch houd ik dus in de gaten waar ik op in moet springen.

Enige tijd geleden las ik het bericht dat Kruidvat voor een zacht prijsje krantenabonnementen gaat verkopen. Chapeau: de keten geeft de WWGD-gedachte gewoon vorm in een offline variant: alles is er te koop wat de mens nodig heeft van wakker worden tot de deur uitgaan. Tandpasta, scheerschuim, koffie en ontbijtshakes en nu dus ook de krant.

Winkel van Sinkel 2.0, zeg maar...

1 Comments: 1

At 2:57 AM2:57 AM , Anonymous Poker Rating said... Anonymous Poker Rating

Talently...Talently...

  

Post a CommentPost a Comment

<< Home