Dienstbaarheid...Part II

Friday, July 17, 2009

Collega Tessa postte afgelopen maand al een mooie blog over dienstbaarheid die steeds vaker ver te zoeken is. Helaas heb ik dit de afgelopen week (maar eigenlijk maand) ook weer 'aan den lijve' moeten ondervinden. Je hebt slechte service en je hebt slechte service, maar de service van DHL slaat alles.

Het volgende is het geval: een tijdje geleden heb ik een review-toestel van HTC naar een journalist opgestuurd voor een test. Het betreffende toestel is daar netjes aangekomen en vervolgens heb ik DHL opdracht gegeven het pakket te komen ophalen bij de betreffende journalist om het af te leveren bij HTC in Utrecht. Volgens DHL is het pakket bij HTC aangekomen, volgens ons en HTC Utrecht niet. Er is een handtekening voor ontvangst gezet, maar door een persoon die niet bekend is bij HTC Utrecht en niet bij ons. Vanaf dat moment heb ik drie weken lang ongeveer dagelijks contact gehad met DHL om het toestel te achterhalen, vaak met verschillende medewerkers dus moest ik ook verschillende malen hetzelfde verhaal afsteken. Na een aantal keer duidelijk te hebben gemaakt dat de handtekening wel gezet was, maar dus niet door iemand van HTC, kwam DHL zelf ook tot de ontdekking dat het toestel wellicht toch niet uit zichzelf naar HTC Utrecht kwam. Op mijn vraag "Kan ik dan ergens een claim indienen?" kreeg ik het antwoord: "Nee, nog maar niet, want we doen ons best om het toestel terug te vinden".

Maar het mooiste komt nog. Na een aantal weken kwam dan uiteindelijk toch het bericht dat het toestel echt zoek was geraakt, een conclusie die wij bij Whizpr al enkele weken daarvoor hadden getrokken...Ik kon een claim sturen naar een 'Afdeling Claims', die begrijpelijkerwijs door de 'zeer aannemelijke drukte' onbereikbaar was. Op het feit dat ze ook nog het verkeerde postadres hebben doorgegeven, zal ik verder niet ingaan. Ik heb de claim schriftelijk gestuurd en nu krijg ik afgelopen week een brief terug, dat ze de klacht niet in behandeling kunnen nemen, omdat ik niet binnen de termijn van 4 weken (na versturen) bericht heb gedaan van de vermissing.... Need I say more? Mijn klomp is gebroken, de broek afgezakt...en na al heel veel frustraties over allerlei zaken die misgaan bij zendingen van DHL was dit dan toch echt de druppel: wij gaan op zoek naar een andere koerier. Iemand nog tips?