Picnic’07 nog groter dan vorig jaar !

Sunday, September 09, 2007



Whizpr weer gevraagd als PR partner

Picnic’06 - de Crossmediaweek - werd vorig jaar voor het eerst georganiseerd in Amsterdam. Whizpr was de PR-partner voor dit evenement en verzorgde gedurende de drie dagen de perscontacten met de meer dan 100 nationale en internationale journalisten. PICNIC ’06 was het eerste evenement gericht op creatieve toepassingen van cross media technologie, specifiek gericht op entertainment en communicatie. Dit jaar werd initieel besloten om één internationaal PR-bureau te vragen voor al het PR-werk. Dat bleek echter in de praktijk minder goed uit te pakken zodat Whizpr alsnog gevraagd werd de PR te doen voor dit evenement... :-)


Natuurlijk zeiden we meteen ja, want Picnic’07 is een unieke evenement, waar creatieve geesten uit alle geledingen van de maatschappij, nationaal en internationaal, samenkomen voor een festival van crossmediale ideeën. “Uncork your Brain” heet het dan ook niet voor niets. Okee, de organisatie gaat wel gepaard met een stevige dosis hectiek, en ook het programma is zo vol dat niet iedereen er direct wegwijs in wordt, maar verder is het lots of fun.

Picnic is een soort festival en voor het grootste deel vrij toegankelijk voor iedereen.
Samengevat, dit kun je ontdekken op PICNIC:

Picnic is niet alleen een congres, maar een festival van 24 tot en met 29 september. Een week lang staat het Westergas terrein in het teken van cross media. Het begint met Picnic Jr.. Dit is een seminar voor professionals uit het onderwijs, waar wordt getoond hoe nieuwe technologie die jongeren aanspreekt te integreren is in het onderwijs. http://www.picnicnetwork.org/article-7266-en.html Van 26 tot en met 28 september vindt het congres plaats. Dit is het onderdeel van Picnic waar toegangskaarten voor gekocht moeten worden. Meer informatie over het congres en wie daar spreken vind je op http://www.picnicnetwork.org/set-5729-en.html.

Dan vinden er een paar specials plaats. Deze zijn gratis bij te wonen. Op de 26ste vind Day of the Medialabs en Cinegrid plaats. Op de 27ste Virtual Worlds en de 28ste staat het geheel in het teken van Creative China. Meer info hierover vind je via http://www.picnicnetwork.org/set-5958-en.html. Vervolgens zijn alle partner events gratis toegankelijk. Je moet je hier via de site wel vooraf voor aanmelden wegens beperkte ruimte. Meer informatie over de partner events vind je op http://www.picnicnetwork.org/set-5681-en.html. Op 28 en 29 september kan iedereen gratis meedoen aan Come Out en Play, het Big Urban Game Festival. Real life games met de stad als speelveld. Aanmelden kan ook via de site http://www.picnicnetwork.org/set-6829-en.html.%20Op%20de%20avonden%2026, 27 en 28 sept zijn de Picnic at Night feesten met de hotste bands, dj's en visuals'. Meer info hierover staat op http://www.picnicnetwork.org/set-5955-en.html. Hiervoor moet je wel kaarten kopen à 12,50. Dan rest ons nog de zaterdag 29. Die dag staat in het teken van de Picnic Green Challenge, georganiseerd door PICNIC en de Nationale Postcode Loterij. De PICNIC Green Challenge is een creatieve competitie voor een product of dienst dat klimaatsverandering terugdringt. De winnaar krijgt 500.000 euro om zijn idee binnen twee jaar op de markt te brengen. http://www.greenchallenge.net/

We hopen weer net als vorig jaar veel bekenden te ontmoeten in en om de Westergasfabriek!

Labels: