PR-bureau's in het stenentijdperk?!?

Tuesday, May 29, 2007

In de nieuwsbrief van het vakblad Communicatie staat een betoog over de achterhaalde manier van werken door PR-bureau's. Met verwondering heb ik dit stuk zitten lezen. Het verbaast me dat er nog steeds bureau's zijn die gebruik maken van excel. Of anders gezegd dat iedere individuele consultant zijn/haar eigen lijstje bijhoudt. Daar tegenover geloof ik niet in het outsourcen van een persbestand. Hoe heb je controle op de bulk die het ANP voor je verstuurt. Dat ene persbericht zal Pietje die over Telecom schrijft wel interesseren en Klaasje weer niet. Weet Persmanager ook welke specialiteit de leden van de redactie hebben of wordt alles naar het algemene redactieadres gestuurd? Een mix tussen dat persoonlijke excellijstje en een geoutsourced adressenbestand is daarom hetgeen waar Whizpr voor kiest. Wij houden met alle 14 consultants ons eigen adressenbestand up-to-date en passen de zoekcriteria aan op basis van de wensen van de individuele journalist. Op die manier profiteert iedereen binnen Whizpr van de persoonlijke contacten en kunnen wij de journalist voorzien van de informatie waar hij/zij behoefte aan heeft.