Een mooie nieuwe DAG
Friday, May 11, 2007
8 mei werd Nederland een nieuw nieuwsmedium rijker: DAG. Of liever gezegd meerdere media, want DAG is een ‘crossmediaal platform’. En hoewel niet elke journalist even enthousiast is over deze term, dekt het de lading toch het best. DAG biedt nieuws en actualiteiten via het internet, op mobieltjes, via TV-schermen in treinen (binnenkort) en via een gedrukte krant. De krant wordt gratis verspreid op stations en via de Albert Heijn, en was daarmee bij de lancering ook de belangrijkste aandachtstrekker.
Whizpr heeft de introductie van DAG begeleid voor wat betreft de PR. Kessels Kramer was verantwoordelijk voor de multimediale introductiecampagne. De introductie van DAG kan haast niemand ontgaan zijn. It was all over the place. RTL Nieuws, ANP nieuws en NOS Journaal, kwamen filmen. Diverse radioprogramma’s op Radio 1, Radio 2, radio 3, Radio 538 en BNR deden interviews en gaven analyses. En dan waren er ook nog de andere kranten en tijdschriften die uitgebreid aandacht besteedden aan de introdu
Of zoals de bezorger van SPITS in opperste verbazing zei tegen het NOS Journaal: “Ik snap het niet zo goed. Al die media-aandacht hier vandaag op het station. Al die cameraploegen. Toen ‘De Pers’ een paar maanden gelden werd geïntroduceerd was er niemand, en nu opeens al die media-aandacht. Hoe kan dat nou…?” Tja, hoe zou dat nu kunnen?
Labels: DAG
0 Comments: 0
Post a CommentPost a Comment
<< Home