Blurb

Wednesday, May 23, 2007

Ik ben onlangs getrouwd en al weken, nee, maanden op zoek naar een mooi trouwalbum. Maar wat ik zocht was niet te vinden. Ik vond het gemiddelde trouwalbum of te duur, of te lelijk of te onpraktisch en om nu mijn trouwfoto’s in stoffen Hema-albumpje te laten afdrukken, vond ik nu ook weer wat karig. Ik wilde iets professioneels, maar niet te duur. De oplossing was nabij toen ik onlangs in een conference call zat met de CEO van mijn nieuwe klant Blurb (http://www.blurb.com/). Blurb maakt het voor iedereen mogelijk om een boek uit te brengen. Elke uitgever zou schaterlachend ter aarde storten als ik drie exemplaren van mijn
trouwboek (of kookboek of roman) bij hem zou willen laten drukken. Want om zo iets rendabel te krijgen, zou je er bij hem minimaal een stuk of driehonderd moeten bestellen. En om nu mijn hele garage vol te stapelen met trouwalbums, nou nee. Maar Blurb doet dat dus wel. Via de website kun je de software downloaden, je boek maken, en binnen 10 dagen krijg je een boek thuisgestuurd dat je zo bij de Bruna had kunnen aanschaffen. En wat het nog leuker maakt: je kunt je boek daarna online zetten via de website, waarna het bekeken kan worden en vrienden en familie het eventueel kunnen kopen. Verder wordt het boek dat je online zet ook ‘getagged’en het is dus via Google en andere zoekmachines te vinden. Nu zal mijn trouwboek niet direct door wildvreemden gekocht worden, schat ik zo in. Maar stel je voor dat ik nu een bijzondere hobby heb. Neem het verzamelen van alle informatie die er is over de groene pijlstaartkikker. Als ik mijn boek daarover online zet, kan het dus zo zijn dat daar andere geïnteresseerden in dat beestje daarop af komen en mijn boek gaan kopen. Op naar de eerste Blurb-miljonair dus. Nee, het Blurb-concept lijkt mij een ijzersterk bedrijfsmodel, want er zijn mensen genoeg die hopen ooit hun eigen boek te schrijven. En laat ik nu die PR adviseur zijn die de producten van nieuwe klanten het liefst zo snel mogelijk uitprobeert. Mijn trouwboek is gemaakt en ik wacht elke dag bij de brievenbus op mijn pakketje uit Amerika….

6 Comments: 6

At 7:37 PM7:37 PM , Blogger Mark Nieuwenhuizen said... Blogger Mark Nieuwenhuizen

Yvon, geweldige combinatie van een persoonlijk verhaal gelinkt aan het verhaal van een klant. Hulde! (én natuurlijk een eervole vermelding op blogfabriek.nl)Yvon, geweldige combinatie van een persoonlijk verhaal gelinkt aan het verhaal van een klant. Hulde! (én natuurlijk een eervole vermelding op blogfabriek.nl)

  
At 12:28 AM12:28 AM , Blogger Kees said... Blogger Kees

Dit soort diensten zijn er toch wel 50? Bijna alle online fotoalbums bieden deze dienst aan om je fotos in boeken, maar ook op mokken, petten, T-shirts etc af te drukken. Van Kruidvat tot Hema tot Henzo. zie http://digitalefotografie.paginamail.nl/...wat maakt deze service dan bijzonder?Dit soort diensten zijn er toch wel 50? Bijna alle online fotoalbums bieden deze dienst aan om je fotos in boeken, maar ook op mokken, petten, T-shirts etc af te drukken. Van Kruidvat tot Hema tot Henzo. zie http://digitalefotografie.paginamail.nl/...wat maakt deze service dan bijzonder?

  
At 7:56 PM7:56 PM , Blogger Ward said... Blogger Ward

Hi Kees,

Ja, inderdaad, puur foto-albums wel, maar dit is eigenlijk net zo geschikt, of wellicht nog beter, voor boeken met veel tekst.Hi Kees,

Ja, inderdaad, puur foto-albums wel, maar dit is eigenlijk net zo geschikt, of wellicht nog beter, voor boeken met veel tekst.

  
At 6:44 PM6:44 PM , Blogger Corwin said... Blogger Corwin

Check ook vooral www.lulu.com!

CorwinCheck ook vooral www.lulu.com!

Corwin

  
At 10:08 PM10:08 PM , Anonymous Anonymous said... Anonymous Anonymous

Waar kan ik jouw trouwboek bestellen?

EdwinWaar kan ik jouw trouwboek bestellen?

Edwin

  
At 10:34 AM10:34 AM , Blogger Yvon said... Blogger Yvon

Hi Edwin,

Mijn trouwboek heb ik nog niet in de Blurb-webshop gezet. Is meer een collectors item voor familie en vrienden....

groet,
YvonHi Edwin,

Mijn trouwboek heb ik nog niet in de Blurb-webshop gezet. Is meer een collectors item voor familie en vrienden....

groet,
Yvon

  

Post a CommentPost a Comment

<< Home