Personeel zoeken op Second Life??

Tuesday, May 22, 2007

Onlangs berichtte MarketingTribune dat consumenten online communities voornamelijk zien als een sociale ontmoetingsplaats met amusement als voornaamste functie.

Toch vindt er op SecondLife vandaag een beurs plaats voor hoogopgeleide starters die werk zoeken. De werkzoekende avators van clickbeurs.nl lopen tussen 39 virtuele stands. Hoe succesvol zou dat dan zijn, vraag ik me af. Olivier van Duijn van Totaljobs verwacht dat zijn virtuele carrièrebeurs zeker zal slagen en tienduizenden bezoekers zal trekken.

Ook Whizpr wil zijn team uitbreiden. Bij voorkeur met een ervaren PR-consultant met ICT-affiniteit. Mmm,
iemand dus met wellicht een tweede leven op internet??

Toegegeven, de traditionele wegen in de zoektocht naar personeel hebben tot nu toe weinig collega's opgeleverd en de kosten-baten analyse is dan snel gemaakt. Als PR-adviseur in de IT-sector zou ik mijn scepsis over een succesvol SecondLife misschien maar 'ns opzij moeten zetten. Vanmiddag ben ik er niet, ik ga naar een online carrièrebeurs.