Is er wel plek voor een nieuw blad voor IT-managers?
Tuesday, May 15, 2007
Nu wij als Whizpr in de ban zijn van DAG, worden wij regelmatig geconfronteerd met de vraag of er wel plek is voor een vierde gratis krant. Maar in onze kernmarkt, de ICT, is onlangs ook een nieuwe (gratis) titel verschenen die zich puur richt op IT managers, IT Executive. Grappig is dat je dan nergens de discussie leest of er wel plek is voor een nieuw blad voor IT-managers, terwijl de doelgroep in vergelijking met die van DAG een stuk kleiner is. Dat geldt ook voor de poel met adverteerders. In het verleden hebben we al gezien dat vergelijkbare titels het niet gered hebben. Infoworld leeft niet meer, IDG stopte met CIO, CM Corporate verdween en Computable wordt er met de jaren ook niet dikker op. En dan kan ik nog een hele rits namen noemen van IT bladen, die de afgelopen jaren zijn verdwenen en waar niemand zich meer de naam van herinnert. Maar laat er geen misverstand zijn: als PR -adviseur in deze markt ben ik zeer content met de komst van dit nieuwe blad. Ik denk namelijk dat het wel degelijk een gat opvult, dat bladen als Computable en AG laten liggen. Ik ben gecharmeerd van de mix kort nieuws en uitgebreide achtergrondverhalen (op zich niet nieuw). Het technische gehalte is minder hoog en het blad is snel te lezen. Dat is iets waar managers, mijns inziens, behoefte aan hebben. Met de advertentiekracht van Kluwer op de achtergrond, geef ik IT Executive een reƫle kans in de vijver van IT-bladen.
2 Comments: 2
Wel degelijk denk ik dat de markt voor ICT professional-bladen vol is. Buiten de vraag of deze gratis verspreide bladen uberhaupt gelezen worden (ik denk, nee weet, van niet). Ik krijg dagelijks van deze magazines binnen. IT Professional, CRN, Computer Info, ComputerPartner, IT Commercie, Dealer Info en dan vergeet ik er waarschijnlijk een paar. Buiten natuurlijk nog de gewone PC bladen, die er ook al zo veel zijn.
Interessantere vraag: waarom zijn er zo veel, in vergelijking met andere landen. Kijk bv eens naar Belgie waar al maar 3 bladen waren en na het stoppen van Netwerk en Computer Magazine nog maar 1...Is de Nederlander zo geinteresseerd in ICT-gerelateerde uitgaves?Wel degelijk denk ik dat de markt voor ICT professional-bladen vol is. Buiten de vraag of deze gratis verspreide bladen uberhaupt gelezen worden (ik denk, nee weet, van niet). Ik krijg dagelijks van deze magazines binnen. IT Professional, CRN, Computer Info, ComputerPartner, IT Commercie, Dealer Info en dan vergeet ik er waarschijnlijk een paar. Buiten natuurlijk nog de gewone PC bladen, die er ook al zo veel zijn.
Interessantere vraag: waarom zijn er zo veel, in vergelijking met andere landen. Kijk bv eens naar Belgie waar al maar 3 bladen waren en na het stoppen van Netwerk en Computer Magazine nog maar 1...Is de Nederlander zo geinteresseerd in ICT-gerelateerde uitgaves?
't is maar net waarmee je het vergelijkt. landen als Duitsland en de UK hebben op hun beurt weer veel meer publicaties. Maar het klopt evengoed wel dat we per inwoner over erg veel titels beschikken. Overigens niet alleen op IT-gebied hoor...
Wellicht dat het te maken heeft met het fenomeen 'controlled circulation'. Gratis magazines, dat spreekt Nederlanders toch nog aan.'t is maar net waarmee je het vergelijkt. landen als Duitsland en de UK hebben op hun beurt weer veel meer publicaties. Maar het klopt evengoed wel dat we per inwoner over erg veel titels beschikken. Overigens niet alleen op IT-gebied hoor...
Wellicht dat het te maken heeft met het fenomeen 'controlled circulation'. Gratis magazines, dat spreekt Nederlanders toch nog aan.
Post a CommentPost a Comment
<< Home