Thursday, July 13, 2006

Weblogs machtig wapen voor ontevreden klanten

Klanten hebben met weblogs een machtig wapen in handen door blunders van grote corporaties met het grote publiek te delen. Zo legde Vincent Ferrari een gesprek met een medewerker van America Online, die Ferrari tergend vasthoudend probeerde te overtuigen zijn breedbandabonnement niet op te zeggen, vast en postte het op zijn blog. Honderdduizenden bezoekers klikten op de link, zelfs tv-stations besteedden er aandacht aan. Op YouTube bekeken tienduizenden bezoekers een filmpje waarin een medewerker van kabelbedrijf ComCast in slaap valt op de bank van de maker van het filmpje. De reparateur wordt anderhalf uur in de wacht gezet, tijdens een telefoontje met zijn eigen bedrijf. Een weblogger uit Helmond pakte kabelaar UPC aan, door een video te maken van de slechte beeldkwaliteit van high-definition tv. `Bloggers zijn een grotere bedreiging dan de meesten denken`, zegt Peter Blackshaw van Intelliseek, een bedrijf dat weblogs navlooit voor bedrijven, in zakenblad Forbes.

Bron: MD Weekly