troep of trope
Wednesday, May 13, 2009
Kijk eerst even naar dit filmpje van een Zootrope.
Kijk dan naar deze Sony Zootrope commercial met Kaka.
Ik vond hem briljant, omdat ik de achtergrond ken en weet wat voor inspanning de making of heeft gevergd. Maar belangrijker het verband zie tussen de keuze voor een Zootrope om de vloeiende beelden van een Sony TV uit te beelden. Waarom is deze commercial nu zo gaaf?
De zoetrope is al uitgevonden in de 19de eeuw. Dit apparaat liet de mens voor het eerst bewegend beeld zien. Sony zag in de nagebouwde versie de perfecte manier om aan te tonen hoe met Motionflow 200Hz-technologie vloeiende beelden op nieuwe televisies waar te nemen zijn. Alleen jammer dat heel veel mensen niet weten wat er zo bijzonder is aan dit staaltje meesterschap, uberhaupt wat een Zoetrope is laat staan wat deze twee dan met elkaar te maken hebben. Toch troep dus.
1 Comments: 1
Beste Gijs,
Ik denk dat de meeste mensen de Sony 'Kaka film' plezierig vinden om naar te kijken.
Wat mij betreft geen troep dus. Maar in aanvulling op jouw bednking heb ik er nog wel één. De commercial wordt vooral op niet-Sony tv's bekeken, en op toestellen die doorgaans niet de perfecte instellingen hebben.
Zouden de kijkers enig benul hebben van Flowmotion 200Hz en hoe dat hun kijkbeleving op een avond kan verbeteren? Ik betwijfel het. Dus toch troep?
Toch niet. Zelfs als je er niets van begrijpt en onbewust bent van de inspanning om deze opnamen te maken, blijft het een aangenaam filmpje tussen minuten lang mediocre reclames.Beste Gijs,
Ik denk dat de meeste mensen de Sony 'Kaka film' plezierig vinden om naar te kijken.
Wat mij betreft geen troep dus. Maar in aanvulling op jouw bednking heb ik er nog wel één. De commercial wordt vooral op niet-Sony tv's bekeken, en op toestellen die doorgaans niet de perfecte instellingen hebben.
Zouden de kijkers enig benul hebben van Flowmotion 200Hz en hoe dat hun kijkbeleving op een avond kan verbeteren? Ik betwijfel het. Dus toch troep?
Toch niet. Zelfs als je er niets van begrijpt en onbewust bent van de inspanning om deze opnamen te maken, blijft het een aangenaam filmpje tussen minuten lang mediocre reclames.
Post a CommentPost a Comment
<< Home