Mobiel Internet op doorbreken (alweer :-))

Tuesday, April 01, 2008

Waarom is mobiel internet nog niet echt doorgebroken?

Dit was onlangs de centrale vraag bij een door ons georganiseerde rondetafeldiscussie. Deskundigen als Vodafone, Ericsson, HTC, Truvo, Mobillion en Open Mobiel Internet (OMI) bespraken met elkaar, en met een tiental journalisten, de status van het mobiele internet, de kansen en de bottlenecks. Het blijkt dat de doorbraak zonder meer in volle gang is. Het heeft even geduurd, maar de beweging lijkt nu echt niet meer te stoppen. De 'flat fee' van de operators helpt daar natuurlijk bij, evenals de opkomst van UMTS en HSDPA, en goede handsets en content. Kortom: de tijd is rijp.

En... ik kan het nu ook bevestigen uit eigen ervaring. Ik ben zeker niet de earliest adopter van nieuwe technologie, maar afgelopen week zat ik met een gloednieuwe HTC Shift,
- een ultrahandige kleine laptop/telefoon - gewoon te werken vanaf een parkeerplaats in Duitsland, via VPN op ons eigen interne netwerk.
Een AHA-erlebnis, om maar in Duitse termen te blijven. Ik bin ein Mobiler!


de HTC-shift...

En om maar meteen in te halen op de post van collega Erik, over de video die de geschreven pers wellicht zou 'killen'. Zo'n vaart loopt het denk ik nog niet, maar voor de zekerheid hebben we de belangrijkste uitlatingen toch maar ook op video opgenomen. Je weet maar nooit...

Labels: , , ,