Lang leve de call center medewerker!

Thursday, February 21, 2008

Ja, ook ik had een akkefietje met mijn internet provider. Al een tijd maak ik gebruik van Tele2Compleet en al een tijdje werkte het draadloos internet niet perfect. Vele malen gebeld met het call center en iedere keer weer zo'n aardige jongeman of vrouw die het hele rijtje met me afliep. Zonder veel resultaat, want in mijn woonkamer bleef ik slecht bereik houden. Het modem hangt in de woonkamer en het signaal van de buurman was altijd beter dan dat van mij. Eindconclusie, er zal wel iets storen op met uw signaal. Yeah right...

Ik was het nu echt zat. Ik wilde nu een concrete oplossing. Doe mij maar een nieuw modem. Na eerst weer het hele riedeltje met die jongeman doorlopen te hebben, bleek het signaal weer niet beter te worden. "Kunt u mij nu echt een oplossing bieden. Ik wil gewoon een nieuw modem, anders ga ik naar een ander." (makkelijk zeggen als je contract bijna afgelopen is) De beste man was zo getraind dat hij niets anders kon bedenken dan mij door te verbinden met de opzegafdeling. Ik heb de jongeman even flink toegesproken en hem de betekenis van het woord 'klantenservice' nog eens duidelijk uitgelegd. Dat moest hij dan even overleggen met een collega. "Niets collega, ga maar aan je baas vragen of je een klant tevreden mag maken!". Dat werkte, ik kreeg direct een dame aan de lijn die mij een nieuw modem beloofde. Mooi, dacht ik. Om er zeker van te zijn dat ik dat stomme ding niet hoefde op te halen bij het postkantoor, heb ik gevraagd of ze het kon laten afleveren op mijn werkadres. Ook dat kon.

Lig ik gisteren ziek in bed, wordt er flink aangebeld. De koerier met mijn modem. Mazzel, voor mij/hem dat ik thuis was. Wel pissig dat die xxxxxs het toch naar mijn huis hebben gestuurd. Kunnen ze met al hun fantaststische IT systemen nou niet een beetje flexibel zijn...

Wat schets mijn verbazing vanochtend toen ik op mijn werk kwam: op mijn bureau ligt een doos van Tele2, met een modem erin. Dus nu heb ik er twee.
Ach, ik moet ze meegeven dat ze het probleem snel hebben opgelost en toch die flexibiliteit tonen. Het blijven xxxxs dat ze nu dubbele kosten hebben gemaakt, omdat het IT systeem toch niet zo soepel bleek. Maar goed, ik ben wel blij want ik kan nu razendsnel internetten in mijn hele huis;-)