What's in a name?
Monday, January 28, 2008
Systimax Solutions gaat verder onder de naam CommScope. Commwie? CommScope. Dit bedrijf nam in 2004 Systimax Solutions over van Avaya. CommScope heeft nu één enkel paraplumerk gekozen voor al zijn producten. Whizpr doet sinds drie jaar de PR voor Systimax. Wat betekent zo’n naamsverandering nu eigenlijk voor de PR voor CommScope/Systimax? Dat al ons werk voor niets is geweest?
Natuurlijk niet. Smiths heeft bijvoorbeeld uiteindelijk weinig negatieve gevolgen ondervonden toen het in Nederland de naam veranderde naar Lays. Het belangrijkste is dat iedereen wist dat de naam staat voor lekkere chips. Ofwel het communiceren van een naam is belangrijk. Bij een consumentenmerk als Lays staan er grote budgetten ter beschikking om zo’n naam lading te geven. In de Business to Business gaat het langzamer. Een paar jaar gelden veranderde softwarebedrijf Borland zijn naam in Inprise, een naam die nooit landde. Twee jaar (en heel veel geld) later werd het weer terugveranderd in Borland...
Waar Systimax voor staat is bij de relevante journalisten inmiddels wel duidelijk. Voor ons betekent het in nu ieder geval wél dat er extra werk verzet moet worden om de naam CommScope op de juiste plek te laten landen. Zo bleek ook afgelopen week op Cisco Networkers in Barcelona. Een Nederlandse journalist was op zoek naar de Systimax-stand voor de traditionele Guiness borrel aan het einde van de beursdag (Systimax heeft zijn Europese hoofdkantoor in Dublin). Deze was nergens te vinden. De stand was er wel, alleen onder de naam CommScope… Hard aan de slag dan maar!
0 Comments: 0
Post a CommentPost a Comment
<< Home