Gelukkig hebben we de foto's nog... niet.

Monday, November 05, 2007

Kleren maken de man, foto's maken het verhaal. Tuurlijk, de inhoud bij beiden is belangrijk, maar het mag er ook nog wel een beetje aantrekkelijk uitzien. Toch gaat dit nog wel eens mis. Een goede week geleden vond op Malta het eindgebruikersevenement van Altiris, ManageFusion, plaats. Het event springt er in ieder geval qua keynote uit, door geen anderhalf uur powerpoints op je af te sturen, maar een David Letterman/Jay Leno-achtige show te geven. Inclusief Amerikaanse humor in de vorm van top 10 lijstjes en zelfgemaakte videograppen. Daar wil je uiteraard zsm (goede!) foto's van om eventuele verhalen wat aan te kleden. Maar zsm was in dit geval niet zo heel spoedig... Maar ok, gelukkig nog net op tijd voor de deadline.Maar er zijn tal van andere voorbeelden te geven. Productintroducties zonder boxshots of screenshots, nieuw personeel waar alleen lage (en vage) resoluties afbeeldingen van zijn. Gelukkig heeft ESET een interne mailinglist die goed gelezen wordt. Kun je tenminste mensen over de hele wereld in een keer wakkerschudden als je een foto zoekt. En het werkt daar, meestal. Inclusief de reacties van andere communicatie- en sales-mensen: Hey Erik, good hint, I can use those as well!... ach ja. Wie kan er dan nog lang boos blijven?

Labels: ,