"...and the winner is..."

Tuesday, October 16, 2007

Afgelopen week vond de uitreiking plaats van de Computable Awards. Tweeëntwintig keer mocht er iemand naar het podium komen om een trofee in ontvangst te nemen. Beetje veel awards naar mijn smaak, maar de belangstelling was er niet minder om. De meeste prijzen werden overigens toegekend op basis van 'popular vote' en sinds een paar jaar kunnen we op de Eurovisie Songfestivals zien waar dat toe leidt. Het is niet altijd de beste die wint, maar eerder de populairste, degene met de meeste vriendjes of relaties. Ook niks mis mee, maar wel goed om te weten. Er was ook een PR-Award, daar was gelukkig wel een jury bij betrokken. Lijkt me lastig om uit al het PR-werk wat wordt verzet een 'beste' te vinden. Vaak gaat het ook niet om één campagne, maar is juist de continuïteit van belang. Continu en consistent de persrelaties goed behartigen. En wat win je daar dan mee? Tevreden klanten en tevreden journalisten. En héél, héél af en toe een award.




Deze week werd Whizpr's Chantal Schepers onderscheiden als HTC VIP 2007. Omdat "PR een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan de enorme groei van HTC in de Nederlandse markt en Chantal daarbij met haar enthousiasme en vakkennis een sleutelrol speelt." Aldus country manager Mark Moons. Een award uit handen van je klant. Daar doe je het toch voor? Ooit hadden we een klant die niet echt motiverend werkte op onze consultants. Toen ik haar daarop aansprak zei ze: "De motivatie van jouw medewerkers is mijn probleem niet..." Maar dat werd het uiteindelijk natuurlijk wel. Een klant die goed werk weet te waarderen, daar kun je er nooit teveel van hebben. En komt het ooit tot de verkiezing van de leukste klant, dan maakt HTC denk ik een goeie kans...

Labels: