It’s sooo easy being green

Monday, June 30, 2008

Image is everything, zo blijkt maar weer eens. Uit onderzoek van PricewaterhouseCoopers (PwC) blijkt dat het opkrikken van het imago de belangrijkste drijfveer is voor bedrijven om maatschappelijk te ondernemen. Of zoals de officiële conclusie luidt: “De belangrijkste drijfveren voor duurzaam ondernemen zijn imago- en reputatieversterking, vervullen van voorbeeldfunctie binnen de sector, voldoen aan wet- en regelgeving en behoud van klanten en marktaandeel. Ok, werkende in de PR weet ik dat imago erg belangrijk is, maar eh speelt de factor milieu dan helemaal geen rol in dit verhaal?

Being green is hot, of eigenlijk alweer een beetje op zijn retour. We worden overspoeld door IT-bedrijven die graag willen melden hoe groen hun oplossingen wel niet zijn of hoeveel CO2 ze zelf dit jaar al hebben bespaard bij hun activiteiten. Kermit zei eens: “It’s not easy being green”. Het lijkt echter een piece of cake als je naar de berichtgeving kijkt.

Bij de Green Challenge is imago het laatste waar het om draait. Bij deze internationale wedstrijd van de Nationale Postcode Loterij en cross-media event PICNIC strijden verschillende deelnemers voor het meest groene idee. Het beste idee dat de uitstoot van CO2 kan reduceren wint net als vorig jaar, 500.000 euro. Ben benieuwd hoeveel IT-bedrijven zich met een groene innovatie aanmelden voor deze challenge…

Labels: ,