Alleen maar eerlijke roddels...

Thursday, April 24, 2008

Ik las onderstaand stukje in MD Weekly - media, gebaseerd op een artikel in het Parool. Het heeft niets met onze klantengroep of specialisatie te maken, maar het is wel leuk om even te belichten vanuit pr-oogpunt. In pr ligt de focus op het zo vaak en positief mogelijk aandacht krijgen voor een bedrijf of product in de redactionele kolommen. Die gedachte hanteert Gala naar eigen zeggen ook. "alleen positieve artikelen en geen beschadigende verhalen". Dat is mooi. Maar wel een beetje tegenstrijdig om als unique selling point 'eerlijke roddels' op te voeren. Ik denk dat de meeste mensen zo'n blaadje toch lezen ter vermaak. Dan maakt het niet veel uit of er onwaarheden in staan. Als het maar lekker smeuig is en spectaculair. En ik weet trouwens ook niet of het wel kan, 'eerlijke roddels'. Wikipedia omschrijft roddel als "een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken -met name in ongunstige zin-"...

Gala wil zich onderscheiden met eerlijke roddels

Het Parool (17-04-08)

Om de identiteit van roddelblad Gala meer bekendheid te geven, is een campagne gestart die de eerlijkheid van de roddels in het blad moet benadrukken. Hoofdredacteur Petra Bakker Schut speelt de hoofdrol in de campagne.

Bakker Schut legt uit dat de campagne, met radio- en televisiecommercials, moet laten zien waar Gala voor staat. Reclamebureau BSUR ontwikkelde de campagne en bedacht dat Bakker Schut erin moest spelen, om Gala een gezicht te geven. Bakker Schut noemt de manier van reclame maken die BSUR bedacht leuk en verfrissend. Zij is niet tevreden met de oplage van Gala, die 34.000 stuks bedraagt. De vaste lezersgroep moet uitbreiden.

De eerste editie van Gala verscheen in september 2007, vrijwel gelijktijdig met Grazia, ook een `glossy weekly`. Gala relateert de content meer aan sterren, zegt Bakker Schut, en onderscheidt zich door eerlijke roddels. Gala plaatst alleen positieve artikelen en geen beschadigende verhalen.