Twitter en PR

Friday, January 16, 2009


Als bureau zien we steeds meer kanalen die interessant kunnen zijn om te communiceren met de klant, blogger of journalist. Twitter is daar één van. Ik ben al een tijdje bezig te ontdekken wat de toegevoegde waarde hiervan is voor onze klanten en hoe we het kunnen inzetten voor PR. Langzaam begin ik het te ontdekken. In dit artikel van de Amerikaanse Denise Zimmerman, How to be a Twitter all-star, wordt een aardig voorbeeld beschreven van een bedrijf dat de verkoop ziet groeien na een actie via Twitter. Ook geeft zij wat do's en don'ts.

Op Emerce staat een stuk over Telfort dat met klanten gaat communiceren via Twitter, Telfort Twitter Voordeel. Het is een proef om op een nieuwe manier aanbiedingen onder de aandacht te brengen van consumenten en interactie met hen aan te gaan. Onze vrienden van Media Embassy zijn daarbij betrokken. In overleg met hen heb ik ook geprobeerd om via Twitter wat aandacht te vestigen op Telfort Voordeel. Maar helaas, weinig respons. Ook hier geldt dat inhoud, timing en geluk van groot belang zijn. Alle aandacht op Twitter ging gisteravond uit naar het Hudson vliegtuigongeluk.

Nou goed, het zijn leuke experimenten. Ik ga hiermee door en ga Telfort Voordeel volgen om te zien hoe snel die community groeit en welke feedback daar uitkomt.

Labels: ,