The new Packard Bell

Friday, April 10, 2009

Gisteren was ik aanwezig op een persconferentie van het nieuwe Acer, waartoe Packard Bell inmiddels behoort. Na 7 jaar Packard Bell strandfeestjes met een twintigtal Nederlandse journalisten, was deze introductie van de nieuwe Acer-producten 'wat grootser' aangepakt. De PTA in Amsterdam was het decor van een internationale persconferentie met honderden journalisten en klanten.

Gemengde gevoelens. Ik zat op een harde stoel te luisteren naar een line-up van CEO en VP's die Italiaans-Engels spraken. Ik keek dus wel met wat weemoed terug naar de knusheid van de presentaties in de loungebanken bij de Republiek in Bloemendaal waar Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell, altijd met veel humor en enthousiasme de producten voor het aankomende seizoen liet zien.


Maar eerlijk is eerlijk: het videogeweld en de lasershow waarmee de nieuwe Packard Bell-lijn en het nieuwe logo gisteren werden gepresenteerd, bezorgden toch ook wel kippenvel. De Italiaanse invloeden zijn duidelijk zichtbaar. Strak design, een knalrood logo dat staat voor passie en energie. Onderdeel zijn van zo'n succesvol concern heeft zo zijn voordelen. En ik heb mijn favoriete Packard Bell netbook voor komend jaar al weer gespot: