Not cool enough for a Mac
Tuesday, March 31, 2009
Zag net een nieuwe reclame van Microsoft op Youtube. De reclame trok mijn aandacht, omdat het balanceert op het grensvlak tussen marketing en PR. De commercial is natuurlijk marketing, maar de gevolgen ervan zijn PR. De dame in het filmpje wil een laptop kopen die aan een paar eisen moet voldoen. Een daarvan is minder dan 1000 dollar. Ze krijgt de laptop van de makers van het filmpje als ze erin slaagt één te vinden. Natuurlijk gaat ze naar de Apple-store, maar ze kan niet de Mac krijgen die ze wil onder 1000 dollar. De opmerking die ze dan maakt 'I'm not cool enough for a Mac' vind ik erg treffend. Daarmee maakt ze een statement, waar de gemeenschap nog een paar weken over door zal praten op alle sociale media die er zijn. Het raakt emotie. Slim van het reclamebureau om die underdogpositie te kiezen. Ik denk alleen dat Microsoft nauwlettend de discussie moet volgen om te kijken of het niet omslaat en het merk vakkundig afgeserveerd wordt als gereedschap voor losers.
Deze post heb ik ook op DutchCowgirls gezet.
Labels: DutchCowgirls
1 Comments: 1
grote en mooie delen, ben ik eigenlijk een bezoek op eerste keer naar dit blog andi vinden het erg behulpzaam en informatief, hopen dat u het houden en zal blijven doorgaan met ons te delen
http://www.webdevelopmentseo.com/website/pepperjam-f56.htmlgrote en mooie delen, ben ik eigenlijk een bezoek op eerste keer naar dit blog andi vinden het erg behulpzaam en informatief, hopen dat u het houden en zal blijven doorgaan met ons te delen
http://www.webdevelopmentseo.com/website/pepperjam-f56.html
Post a CommentPost a Comment
<< Home