Whizpr at Blog’08

Tuesday, October 28, 2008



De pr-wereld maakt grote veranderingen door. Web 2.0 biedt ongekende mogelijkheden dat in vakjargon PR2.0 wordt genoemd. Ook wij bij Whizpr stoeien ermee. In hoeverre hoort de blogoshere tot de pr-reikwijdte? Je kunt bloggers zien als ‘journalisten’ die je kunt beïnvloeden of zelf een blog starten als podium om de boodschap te verkondigen. Om te kijken of het zo eenvoudig ligt en vooral ter inspiratie voor mijn eigen blogactiviteiten, ben ik afgelopen vrijdag afgereisd naar Amsterdam voor Blog’08. Het was een zeer vermakelijke dag. Een aantal bekenden weer eens gesproken en hard gelachen om een aantal van de bekende bloggers, zoals Nalden, Loren Feldman, Boris Velthuijzen van Zanten en Pete Cashmore, die hun bloggeheimen blootgaven. Grootste discussiepunten waren hoe je geld kan verdienen met je blog en journalisme versus bloggen. De volgende one-liners geven de inhoud van de dag aardig weer. Potentiele bloggers trek er lering uit;-)

‘Experience is de toekomst’, ‘Het oog wil ook wat’, ‘Heb iets unieks’ - ook wel swagger genoemd, ‘Blogging is about conversation’ – reageren dus, ‘Gebruik twitter on traffic naar je blog te genereren’, ‘Zoek niet naar groot publiek, maar focus’ – dat maakt het interessant voor adverteerders, ‘Magazines hebben sterke community, zij zullen grote blogs overnemen’, ‘Print zal niet doodgaan’, ‘Sta open voor comments, leer van je contributors’, ‘Blogging will not concur the world’, ‘It’s all about search’, ‘Je eigen blog is your own heaven’, ‘Connect to your own audience, ook al zijn dat er maar een paar’, ‘Blogging is like highschool, you’re cool or not’ - en als je je mening uit word je afgetuigd, ‘Do not be a social media slut, be an artist’ – authenticiteit trekt meer mensen aan, ‘Lovelink’ – niet linken geeft meer connectie met die interessante ander waar je over schijft, omdat mensen meer moeite moeten doen om hem/haar te vinden op het internet, ‘Blogging is no journalism’, ‘Techblogs moeten diepgang bieden, dat is goed voor de discussie’, ‘ Blogging is all about showbusiness’, ‘Transparantie is voor losers’- niets is transparant, ‘Blogging werkt voor kleine bedrijven’.
Kijk, en daar krijgen wij als Whizpr de bevestiging dat we goed bezig zijn

Foto: De organisatoren - special thanks to Jeroen Mirck - from flickr

Labels: ,