Tuesday, October 10, 2006

Wie blogt die blijft...

Is dat bloggen nou een revival van het geschreven woord, of een laatste oprisping voor we eens en voor altijd overschakelen op beeldtaal? I
k durf me niet aan voorspellingen te wagen. Als liefhebben van het woord doet het me in elk geval deugd dat er zoveel mensen bezig zijn schriftelijk te communiceren. Als het dan ook nog door iemand gelezen wordt, is het helemaal leuk. Of door twee mensen. Nog leuker. Zeker als dit ook weer bloggers zijn, die op hun beurt weer door twee andere mensen worden gelezen. U weet wel: 2 x 2 x 2 x 2 x2 ... en dan is je bereik toch al snel groter dan je initieel zou verwachten. Een klant van ons, Mindjet, levert software waarmee ideeën, concepten en projecten in plaats van in woorden juist heel goed in beelden gevisualiseerd kunnen worden, geschikt om mee te communiceren. Bij uitstek een tool voor bloggers om daarmee hun gedachten te ordenen en hun publicaties te plannen. Omdat de meeste bloggers kleinschalig werken en zelf wellicht niet zo snel aan deze software zouden beginnen besloot Mindjet de software kosteloos ter beschikking te stellen aan bloggers. In de hoop op enthousiaste gebruikers die via mond-tot-mondreclame zouden vertellen hoe prettig het is om met deze software te werken. En mond-tot-mondreclame is vandaag de dag natuurlijk blog-tot-blogreclame. Van de ene enthousiaste reactie kwam vervolgens de andere. We hebben er de handen aan vol gehad, en menige blogger is inmiddels voorzien van de MindManager software. En dat willen ze weten ook! Hier bijvoorbeeld. En hier. En hier...