Tuesday, October 10, 2006

Meer dan 5000 bezoekers op eerste Cross Media Week

PICNIC ’06, de Cross Media Week heeft ruim 5000 bezoekers getrokken. PICNIC vond plaats van 27 tot en met 29 september in Amsterdam. De bezoekers konden ondermeer kiezen uit een congresprogramma met diverse workshops en een groot aantal presentaties, een publieksprogramma en diverse feesten. Whizpr was de PR-partner voor dit evenement en verzorgde gedurende de drie dagen de perscontacten met de meer dan 100 nationale en internationale journalisten. PICNIC ’06 was het eerste evenement gericht op creatieve toepassingen van cross media en technologie, specifiek gericht op entertainment en communicatie. Hoogtepunten van PICNIC ’06 waren ondermeer een toespraak van John de Mol, CEO van Talpa, waarin hij betoogde dat TV zich in de toekomst zal ontwikkelen als een samenspel tussen content producenten, adverteerders, creatieve bureaus en de consument. Craig Newmark, oprichter van craigslist, maakte bekend dat hij craigslist in de nabije toekomst niet zal verkopen. Simon Guild, President en Chief Executive van MTV Networks Europe beschreef de toekomstige strategie van MTV. User generated content wordt hierbij steeds belangrijker. Verder was Michael B. Johnson, Moving Picture Group Lead bij Pixar Animation Studios, van mening dat de inzet van creatieve teams en toepassingen bij bedrijven van cruciaal belang zijn. Tot slot concludeerde Lorraine Twohill, Google’s European Marketing Director, dat persoonlijke uitingen op internet steeds belangrijker worden en dat het web in dit opzicht kan worden beschouwd als een nieuwe creatieve speeltuin. Zo beschouwd was PICNIC ook een mooie creatieve netwerkspeeltuin. Volgend jaar maar weer doen!