Reach out and touch

Monday, September 28, 2009

Je zou het niet direct verwachten, een pastoor als spreker op de Cool Twitter Conference. Maar Dave Ingland van de Revolution Church in Sacramento, had een goed verhaal. Twitter en de kerk hebben zowaar veel met elkaar gemeen. Zo zijn beide plaatsen waar specifieke communities met elkaar communiceren, vormen ze beide tools om communities te bouwen en hebben de kerk en Twitter beide een unieke cultuur. In de Revolution Church gaat het er dan ook vooruitstrevend aan toe.

Zo gebruikt pastoor Dave tijdens zijn diensten een backchannel om direct feedback te krijgen en een dialoog op gang te brengen en biedt de kerk gratis breedband internet . Dave is zelf erg actief op Twitter en wisselt Tweets met spiritual guidance af met melding van favoriete iPhone apps en alledaagse activiteiten. Daarnaast blogt hij, heeft een Linkedin profiel en staat op Facebook.

Pastoor Dave heeft iets begrepen wat een heleboel managers van bedrijven nog niet doorhebben. Je producten vormen niet alleen je merk of bedrijfsnaam, maar jij als persoon draagt daar zelf ook aan bij. Social media bieden een geweldige kans aan je eigen merk te bouwen en zo mensen te betrekken bij jou je bedrijf. Want digitaal of niet, mensen doen nog altijd het liefst zaken met mensen. Amen!

Labels: , ,